Logo_TweetstartTweetstart is een platform waarop “Twitteraars” elkaar vinden en kunnen verbinden.


Vinden, daar draait Tweetstart om. Er is zoveel aanbod van informatie en kennis tussen al die 500 miljoen gebruikers beschikbaar dat het niet gebruiken van deze informatiebron zowat ondenkbaar begint te worden. Alleen, 500 miljoen gebruikers! Hoe vind je daartussen de persoon of de instelling die jou kan helpen?

Tweetstart biedt de oplossing. Op Tweetstart platform vind je Twittergebruikers ingedeeld op kennis-, diensten- of ervaringsgebied. Op elk gebied kan je wel een persoon of instelling vinden die over een specifieke onderwerp kennis of ervaring heeft, daarover publiceert en vragen kan beantwoorden. En dat alles via Twitter.

Hoe werkt Tweetstart?

Tweetstart bestaat uit 2 gedeeltes. Er is een gedeelte waar de Twitteraccounts van bedrijven en instellingen worden gepresenteerd en een gedeelte waarin de Twitteraccounts van particulieren zijn ondergebracht.

In beide gedeeltes van het Tweetstart platform zijn alle Twitteraccounts gerubriceerd. De bezoeker van Tweetstart kan bladeren door de rubrieken of hij/zij kan gericht zoeken via de inhoudsopgave of direct via de ingebouwde zoekfunctie. De zoekfunctie is een belangrijke functionaliteit. Zo kom je snel bij de Twittergebruikers die bepaalde kennis of ervaring hebben over het onderwerp waar de bezoeker in geïnteresseerd is. Vanuit de applicatie kan de bezoeker (nadat hij ingelogd is) direct communiceren met de Twittergebruiker die interessant is.

De Tweetstart gebruiker kan niet alleen een vraag stellen aan 1 individuele Twittergebruiker maar hij kan ook een vraag stellen aan meerdere Twittergebruikers, waarbij Tweetstart zelf zoekt welke de meest relevante Twittergebruikers zijn voor die vraag.  Uiteraard kan de Tweetstart bezoeker direct de gevonden Twittergebruikers gaan volgen.
Een vraag die gesteld wordt aan een of meerdere Twittergebruikers wordt ook direct gerubriceerd en op het “Prikbord” gepubliceerd.

Personen en bedrijven die Tweets plaatsen over een bepaald onderwerp of over specifieke kennis en/of ervaring beschikken kunnen zichzelf aanmelden op het platform Tweetstart.com. Ze kunnen zelf de rubrieken aangeven of aanmaken waarin zij zich gespecialiseerd vinden.

Toekomst van Tweetstart

In de toekomst zal de Tweetstart applicatie verder uitgebreid worden. De applicatie zal in staat moeten zijn om zelf door Twitteraccounts toe te voegen. Tweetstart zal de Twitterstream analyseren en als Tweetstart herkent dat een bepaald persoon of bedrijf deskundig is in een gebied wordt die Twitter user toegevoegd aan een rubriek.
Door toepassing van deze innovatie wordt Tweetstart een enorme database waarin het heel eenvoudig wordt om diegene te vinden die een antwoord heeft op jouw vraag.

Er kunnen nog veel meer functionaliteiten aan de Tweetstart applicatie worden toegevoegd. Denk bijvoorbeeld aan het kunnen opslaan van de uitkomsten van een zoekopdracht. VB. je bent gek op Duitse wijnen en daarover wil je communiceren met mensen uit de omgeving van Amsterdam en je wil ook de aanbiedingen zien van Duitse wijnen die er rond jouw locatie te koop zijn. In Tweetstart kan je die zoekopdracht dan opslaan. Dat betekent dat als er een tweet geplaatst wordt over duitse wijn in Amsterdam en directe omgeving dan slaat Tweetstart die op in “jouw alert pagina” en zo kan je dus als je tijd hebt rustig kijken wat er geschreven is en door wie. Je zou dan ook kunnen denken aan een integratie met je agenda en je adresboek zodat je een interessante Tweet direct kan koppelen aan een actie of een persoon.